14. ledna 2014

Animefest 2011

Animefest 2011 je konečně za námi a byla to skutečně jízda. Na úvod bych chtěl poděkovat všem za dobrý a zajímavý víkend, bylo super vidět zase tolik lidí a staré známé. A teď už k k samotnému AF:

PÁTEK :

Jako obvykle jsme tak trochu nestíhali, což se projevilo na počtu zapomenutých věcí, co jsme v pátek sháněli (zbraně, pláty, rekvizity pro divadlo). Velký dík tady patří Alfredově mamince, která nám dělala support a pro vše dojela. Tentokrát nás jel skutečně monstrózní počet - Alfred, Kirk, jejich maminka, Myra, May, Adam, Clover, Shana, já a Terezka (jako nová postava, reportérka Irene Ellet).

Pátek byl pak spíše ve znamení registrace, dojezdu opozdilců a prvního ostrého tréninku na jevišti. (kde ale nebylo nic zapojeno, o tom ale později). Tam jsme zjistili, že některé věci nejdou nebo nefungují jak by měli a tak se na upravovalo a upravovalo... Nakonec jsme museli odejít, protože AF bylo oficiálně zahájeno. Večer se pak jedlo a domýšlelo - tímto se omlouvám obyvatelům kolejí, kteří museli být překvapeni, když někdy kolem 22:00 jsem začal s Fredem nacvičovat soubojovou scénu, kterou pak s Kirkem učili Myru a Clover.

SOBOTA :

Sobotu ráno jsem - narozdíl od Alfreda, Clover a Myry, kteří procházeli prvním kolem cosplay soutěže - prospal. Ovšem podle mně je vícekolová soutěž správný krok.


Po navlečení do kostýmů jsme se byli podívat na 2. kolo soutěže, které bylo už veřejné. S radostí můžu oznámit, že se úroveň kostýmů rok od roku lepší, je krásné vidět tolik dobrých cosplayerů. Koho bych vypíchl je Arisu, keré postava San dokonale sedla. Potom rozhodně Toyotomi, který dokonale zahrál Alucarda a jeho kostým byl také úchvatný. Také nelze vynechat Yamata, který se odvážně pustil do Gundam obleku a velmi překvapil jak dobře ho zpracoval. Krásně zpracovaná byla také trojice z DEVIL MAY CRY (Dante, Nero, Virgil,) které jsem bohužel neměl tu čest poznat. Spoustu dalších jsem pouze zahlédl a přesto se mě moc líbili a bylo mě líto, že jsem si je nestihl vyfotit. Velké množství kostýmů na AF podle mě zapadlo a obdivovat je tak mohu pouze na fotkách.



Ovšem abych jenom nechválil, stále jsme viděli spoustu výborných cosplayů, které sráželo to, že neměli paruku, nebo boty ke kostýmu. Je to pak škoda, protože to kazí celkový dojem.


Ale už na soutěži se začala projevovat Achillova pata celého AF a to technika a technici. Je mě jasné, že ukočírovat fest jako je AF musí být neskutečné náročné, ale prostě nemůžu si odpustit než rýpnout, jak moc "amatérsky" působilo pouštění slidů a muziky účinkujícím (docházelo k záměnám, nepřepínání a zdržením). Nebýt obětavosti moderátorů, kteří zachraňovali situaci humorem a improvizací, tak by asi došlo k "nepokojům" z řad publika a defenestracím. To by se příště rozhodně nemělo opakovat, raději si připlatím 50 kč na vstupenku, pokud budou kvalitní technici v dostatečném množství.


Po soutěži jsme se pak promenádovali před Skalou a Bakalou, něžná pohlaví se vydala na lolita linii a zbytek se po různu rozprchl. Nevýhoda cosplay je ta, že prostě moc přednášek nevystíhám (ty co chci), takže jsem byl pouze na jedné přednášce, která ale byla velmi kvalitní. Trpaslík přednášel o japonském válečnictví během 19. a 20. století a opravdu se v tom vyznal.



Pak už následoval úprk na vyhlášení soutěží. Probojovali jsme se úspěšně do první řady na nějaká místa označená VIP a naprosto neegoisticky si na ně sedli a tvářili se důležitě. Po vyhlášení a Alfredově úspěchu, kdy se mu díky tomu vymazala z hlavy půlka textu, jsme prchali zpět do Bakaly, kde mělo začít naše představení.


Tady bych chtěl trochu zastavit a upozornit, že toto je pouze můj pohled a ostatní s tím možná nemusí souhlasit takže případně perzekujte pouze moji osobu. To že se Malé divadlo kjógenu protáhlo nevadilo (to že jsem ho zase neviděl mě ale velmi mrzelo), ovšem pak nastal velký a dle mého názoru fatální problém, kvůli kterému se naše představení, téměř o hodinu (!) zpozdilo. Jak jsem psal výše, měli jsme mít generální zkoušku už v pátek před začátkem festivalu, ale v ten okamžik bohužel nebyla k dispozici zapojená technika. Proto jsme hned po ukončení kjógenu vpadli na jeviště a začali zjišťovat jaký je stav. Byl následující: Porty pomotané, některé vybité a nenastavené na nás. To byl docela problém protože já musel prakticky mikrofon mít v puse, kdežto pro Clover byl port zase moc citlivý. Světla se rychle nastavovala (původně se mělo mezi scénami potemňovat, aby šla předělat v klidu scéna) a osvětlovače (jiného než kdo byl na zkoušce) jsem v jedné větě rychle seznámil s tím kdy má zhasnout - až uslyšíš "zasraná emancipace", když budou tleskat rozsviť, když ne dej nám 5 minut na útěk zadem. Projektor nějak nefungoval a přepínání z jeviště mělo také své mouchy, nastavení zvuku u doprovodné muziky nešlo ztlumit (viz scéna se střelbou, kdo viděl ví, že to tak asi nemělo být). A mám pocit, že technik na zvuk se projistotu vůbec nedostavil (zaslechl jsem něco, že šel raději připravovat Hetalia linii nebo co).


Drobnosti, řeknete si, ovšem když se to všechno nakupí a přidá se tréma z vystupování a nedočkavé křiky z chodby tak mě věřte, že to na klidu skutečně nepřidá a na výkonu se to podepsalo. Tohle by se prostě příště nemělo opakovat, chápu, že se mě to lehce radí, ale na technice spoustu věcí stojí a padá. Na tomto AF spíše padalo. Na druhou stranu bych ale chtěl poděkovat všem těm lidem, kteří nám tam ze všech sil pomáhali. Jejich jména jsem bohužel nestihl v tom zmatku přečíst z jmenovek, takže pokud si to přečtou, tak se kluci ozvěte a já to sem rád doplním. Pomáhali nám napojit porty, ovládali světla a drželi diváky venku. Ještě jednou jim všem díky.


Nu ale zpět k samotnému divadlu. To se, až na závěrečnou scénu, dle mého názoru vydařilo. Sem tam improvizace, ale diváci se smáli a to je hlavní. Proto jsme to hráli. Nehledejte zatím žádné moudro světa. Poslední scéna se tak trochu nevydařila protože hudba začala hrát asi tak 10 vět před tím, než měla. Ovšem tady zazářili naše dámy, které zaimprovizovali a zahráli to velmi dobře (zatím co já panikařil a snažil se vykoumat jak nahradit 10 vět a několik dekorací, které na scéně nejsou). Tady také patří díky i Kirkovi, který neztratil hlavu a zahrál pak muziku tam kde měla. Světla zhasla a lidé tleskali, takže jsme se šli uklonit a pak se sesypali v zákulisí (někdo až doslova). Chtěl bych tedy poděkovat všem co se na nás přišli podívat a zasmáli se. Vaše podpora nás drží nad vodou, díky moc !


Po divadle a nezbytném plácání po zádech, jsme se jeli na koleje převléknout. Tam jsme něco pojedli, pogratulovali znovu Alfredovi a zasmáli se našim trapasům. Nejzničenější z nás zůstali na pokoji a zbytek vyprovázel May na autobus. Stihli jsme ještě podívat na pár dílů Lovely Complex (Myra vytuhla u 3. já u 4. a zbytek nevím). May v pořádku odjela a my se vrátili opět na koleje.

NEDĚLE :

V neděli jsme bohužel museli vyklidit pokoje už v 10:00, takže noc byla velmi krátká (na koleje jsme dorazili kolem 3:15 ráno). Ještě jsme pokecali s několika lidmi, viděli pár krásných kostýmů, film TRIGUN a pak se vydali na cestu zpět do Prahy. Zpět doma jsme si užili post-festivalovou depresi (někdo by měl provést psychologickou analýzu této nemoci) a návrat do normo světa.

Co tedy říct závěrem? Osobně jsem objevil krásy Brna, užil si v rámci mezí festival a hlavně jsem se přesvědčil, že cosplay v ČR jde velmi rapidně nahoru. Lidé do kostýmů investují více (času, peněz, energie...) a hlavně si začínají vybírat co budou cosplayovat. Stále se sice musíme naučit věnovat pozornost detailům jako jsou paruky a boty ale to je už broušení. Myslím si, že tady v ČR je veliký potenciál. Vždyť přece máme zlaté ručičky.

~ Arenoth

Žádné komentáře:

Okomentovat