17. července 2015

O nás: Smeraldina

1. Představte se – věk, jméno, nějaká funkce ve skupině, co děláte – co uznáte za vhodné.

Tereza, 26 let, funkce – poskok? :D Prostě člen skupiny, který dělá, co je zrovna potřeba.


2. Jak vznikla tvá přezdívka?

Mám ráda divadlo. Od malička jsem se mu chtěla věnovat. Smeraldina je jméno jedné postavy z komedie dell' arte hry Carla Goldoniho – Sluha dvou pánů.

3. Jak dlouho cosplayuješ a jak si se ke cosplayi dostala?

Cca 4 roky? První cosplay byla postava Irene Ellet z Valkyria Chronicles. Přemluvil mě Arenoth, abych tím tak doplnila skupinový cosplay AAA and Girls. Takže tak nějak to začalo.

4. Měl si před tím nějaké podvědomí o tom, že cvoci v kostýmech existují?

Poprvé jsem se s cosplayem setkala na Advíku v roce 2009 nebo 2008, kdy jsem tam šla s kamarádkou. Tady jsem uviděla lidi v kostýmech, a říkala si: „Páni! To je úžasný, že se s tím ty lidi vůbec dělají. Takové nadšení a oddanost!“ Vím, že tenkrát mě to vážně uchvátilo, dívala jsem se na ty školní uniformy a ostatní kostýmy a bylo mi dobře z pocitu že takovýhle blázni jsou. V té chvíli mě teda ale ani nenapadlo, že bych to začala dělat taky. Přišlo mi to strašně složité na výrobu a moje šicí skills tenkrát nebyly nic moc, ne že by to teda teď bylo o moc lepší. :D

5. Co byl tvůj první cosplay?

Mno, byla to ta Irene Ellet. Ale měla jsem už před tím na sobě nějaké kostýmy v rámci dramaťáku, ale to se jako cosplay nepočítá.

© AAA and Girls

6. Podle čeho si vybíráš postavu?

Musím s postavou dost splynout. Musí mi být hodně blízká. Někteří dělají cosplay postav jenom proto, protože se jim prostě líbí jejich kostým, ale o charakteru vědí málo, někdy dokonce i vůbec nic. U mě je hlavní ten charakter. Cosplay bez roleplaye není cosplay ale jen modelkování. I když nejsem ten typ, který roleplayuje celý den, dokud má na sobě kostým, jen v těch chvílích, kdy je roleplay potřeba, a kdy se to hodí.

7. Preferuješ nějaký konkrétní žánr (filmy, hry, anime)…

Myslím, že ne. Je sice pravda, že z anime jsem cosplay nedělala, ale pokud by mě nějaká postava z anime zaujala, tak bych jí klidně udělala. (Jako třeba Seras Victorii z Hellsinga, kterou zbožňuju, ale neudělala jsem jí, protože dneska se považujte za příliš mainstream cosplay a dělalo jí už spoustu lidí.) Prostě cosplayuji takovou postavu jaká se mi líbí, ať je z čehokoli.

© Czech con & Cosplay photo

8. Máš slabost pro nějaký typ postav, které bys mohla/chtěla cosplayovat neustále?

Záporáky! Jsou mocní, šílení a k sežrání! Harley Quinn rulez! Plánuju udělat všechny její verze, kromě New 52, protože to bojkotuji, kvůli tomu jak zničili DC Universum.

9. Jak moc řešíš roleplay?

Docela dost, zvláště teda na jevišti, tam musí být absolutní. Musíte umět reagovat na věci tak, jak by to dělala ta postava. Nejsem ale zastáncem celodenního roleplaye. Myslím, že je to zbytečné. Mimo pódium roleplayuji pro focení, natáčení a ve chvílích, které se pro to hodí. Ale obdivuju ty lidi, který to celý den vydrží. Myslím, že ale pro okolí to může být docela problematické. Představte si, že by se někdo zeptal svého kamaráda co chce k pití. A on by cosplayujoval postavu, o které je známo, že nepije nic jiného než pivo. V jakém stavu se asi večer vrátí domů? :D

10. Děláš raději cosplaye na soutěžní úrovni, nebo méně náročné „for fun“?

Spíš ty soutěžní. Ty for fun jsou fajn, ale u těch soutěžních je člověk víc poháněný k tomu, aby odváděl ještě lepší výkon na všech detailech kostýmu. Donutí vás to k tomu, abyste na tom pracoval opravdu vážně. Na tom for fun si můžete dovolit udělat nějakou chybu, nemusíte se tak stresovat. Když něco nestihnete, nic se nestane.

© Gothaur

11. Máš vše hotové včas, nebo týden před conem nespíš?

Klasika – spánek je přežitek. Noc, energeťáky, stres, sirky na očních víčkách.

12. Co je tvůj cosplay sen, který s velkou pravděpodobností nikdy neuskutečníš?

Mno....teď narychlo nevím, ale když o tom tak přemýšlím....nejspíš Ripleyová v nakladači. Kdo by mi totiž vyrobil ten funkční nakladač? Navíc jí nejsem moc podobná, a to je zrovna u tohohle typu cosplaye, kde se nemůžete schovat pod paruku a výrazné oblečení, docela problém.

13. Odtajníš nějaké své cosplay plány?

No, tak Power Girl pro Akicon 2015, ale to už odtajněné bylo :D Pak všechny ty verze Harley – ale to je do budoucna. No a pro Animefest 2016....no tak jo, schválně, kdo pozná z nápovědy: If I touch a burning candle, I can feel no pain. If you cut me with a knife, it's still the same....

Žádné komentáře:

Okomentovat