4. července 2016

Animefest 2016

Jako každý rok jsme se my, stará garda AAA and Girls (a poprvé i já, Mathes), vydali směrem Brno – Výstaviště – Animefest. Letos nás spoustu věcí příjemně překvapilo a po některých se zase zastesklo. Protože tento rok nikdo znás nevlezl na soutěžní cosplay kolbiště, měli jsme trochu volnější program a byli jsme páni svého času. I tak jsme ale spoustu věcí nestihli a na spousty přednášek se nedostali. Ale od začátku.

Smeraldina- kočičí černá
Arenoth- lanternovsky zelená
Alfred – energická oranžová
Myra – atlantidovsky modrá
Mathes - mysticky fialová
Clover - krvavě rudá

PÁTEK: 

Z Prahy jsme vyráželi brzo ráno, abych já aka Smeraldina (a já Alfred) stihla včas dojet na zkoušku FestDance, která byla už od 12:00. Kolona na D1 nás zdržela a my se s asi 20 minutovým zpožděním konečně dostali do Brna. Co nejrychleji jsme mířili na výstaviště a já pak brala schody po dvou a vlétla do Rotundy rychlostí blesku, abych dohnala, co jsem zameškala. Zbytek se zatím stihl odbavit a zaregistrovat, což letos proběhlo velice rychle, i když trochu zmatečně. Samozřejmě, že jsem si v cestovní tašce nechala flashku s potřebnými soubory, které mi pak po chvíli přinesl Arenoth. Naštěstí i některé soutěžící týmy měly zpoždění, takže jsme více méně začali se zkouškou tak akorát. Nervy mi začaly pracovat, když jsem řešila problémy s vyměněnými soubory, nebo nesprávnými informacemi o soutěžících. Když mi třikrát pošlou jiný soubor a čtyřikrát upravují přihlašovací formulář, je těžké se vyznat v tom, co při vystoupení opravdu chtějí nebo nechtějí, navíc v té záplavě mailů, které každému orgovi před AF chodí. Naštěstí jsem to nějak zkoordinovala za pomoci Alfreda, kterého jsem letos přizvala jako svého pomocníka (díky Bohu za něj...) (Není zač, kdybych mu to nepřipomněl tak sedí před Rotundou ještě dnes - Cmon, neříkala, že mám jít taky na zkoušku!) a vysílala jsem ho otrocky všemi směry, aby zařídil to, či ono. Zkouška nakonec proběhla bez problémů, všichni si stačili odtančit, což se loňský rok kvůli časovým podmínkám nepovedlo, takže zkoušku kvituju jako úspěšnou.

© AAA and Girls

Po zkoušce jsem se setkala se zbytkem skupiny, která stanovala před jídelním stanem u Rotundy, kde už jsme klábosili s několika našimi cosplay (i necosplay) přáteli. Jestli vás zajímá co jsme předtím probírali, než ostatní přišli, tak to bylo morální dilema nad genetickou úpravou embrií a možný dopad takové úpravy na společnost... Já jsem spokojeně jsem do celou dobu nespolečensky klimbala na sluníčku, abych si v sobotu ráno makeupovala jako divá polovinu spáleného obličeje z vytuhnutí s hlavou položenou na stole... Pak už jsme se mířili ubytovat a najíst, abychom ještě před zahájením stihli nahodit cosplay. Já oblékla svou Power girl a Mates s Clover dvojici Dipper a Mabel. Mystery Twins! Za co jsme měli od lidí veliké plus byl fakt, když se dozvěděli, že jsme DOOPRAVDY sourozenci.


© IRony Photo

V Rotundě jsme omrkli novou halu, která nás všechny uchvátila Nejlepší nápad od přemístění na výstaviště! AF opět poskočilo na žebříčku profesionality. Yep, yep. - spoustu místa, s nikým se nikde nemusíte mačkat, moře stánků, kafe (nejlepší kafe ever), japonské dobroty a hlavně velikánská obrazovka se streamem a hordou míst na sezení. Přiznávám, že jsme po zbytek Animefestu byli natolik líní a rozmazlení novými prostory, že pokud jsme chtěli vidět program, který běžel v Rotundě, šli jsme se dívat na stream a necpali jsme se do sálu. Tenhle rok jsem se frontám jen smál. Já s průkazkou organizátora taky... ale stejně jsem chodil na stream XD Mně osobně vadilo, že při plné sluneční palbě bylo ve streamovací hale hrozně špatně vidět. Je mi jasné, že hala asi zatáhnout nepůjde, ale třeba při tmavých vystoupeních cosplay soutěže mi námahou slzely oči...

Zkouknuli jsme tedy Zahájení. Nová forma Chaos vs. Řád se mi líbila. Videa i jingly pro Techniku vs. Přírodu byly super natočené i zábavné. Jingly byly skvělé, ale video mě trochu zklamalo, oproti loňsku pro mě postrádalo ten wow efekt a vlezlost, která mě nutí ještě dneska občas jet tu písničku na hodinové smyčce. Nicméně je vidět, že si s tím organizátoři dali mrtě práce, natočené to bylo výborně! To, co mě ale mrzelo, bylo to, že někdy v průběhu Animefestu se Technika a Příroda přeměnila na loňský Chaos a Řád. Hlavně většina lidí měla hrozný bordel v tom, která frakce je vlastně Chaos a která Řád a pod kterou se tedy mají hlásit. Co se stalo, kam to zmizelo? Netuším. Letos mi přišlo zahájení kratší než běžně, i proto mi bylo líto, že na jeviště při křestu Vějíře nepozvali jeho autory. TT __ TT Alespoň to bylo nahrazené krátkým upoutávkovým videem na jednotlivé komiksy v této sbírce. Je pravda, že i ten krátký sestřih byl moc pěkný, ale pořád se nemůžu zbavit dojmu, že jsou autoři Vějíře “vyháněni“ do menších prostor sálu Brno, a tím je jim vlastně ubíraná pozornost. Ruku na srdce - každý rok jsme na zahájení skučeli že je nekonečné, a že je Vějíř pořád dokola a dokola a dokola... mně se zkrácené zahájení líbilo.

© AlBaal

Po zahájení už byl čas na přípravy FestDance. Za vydatné pomoci Alfreda a dalších dvou schopných orgyní, kterým tímto děkuji, jsme večer zvládli bez větších problémů a v naprosté pohodě. Důležitou složkou byla i osvědčená moderátorská dvojice Sára & Laura, které jako vždy zářily. I já jsem musela na chvíli vylézt na jeviště, což dělám velice nerada, pokud se nejedná o cosplay soutěž. Já to pozoroval na Youtube-streamu a velice se bavil pubertálními kecy na chatu. Představila jsem letošní propojení se sdružením Czech Hallyu Wave, jejich K-pop contestem, a pak i samotnou porotkyni, která udělovala speciální postupovou cenu na celostátní kolo K-pop contestu. Jsem ráda, že se mi tohle propojení po téměř ročním vyjednávání detailů nakonec podařilo domluvit, i když ne všechno bylo jednoduché. Myslím, že ale jak pro CZHW, tak pro AF bylo tohle spojení přínosem. Taky doufám, že do ceny poroty se příští rok přihlásí více soutěžících, myslím, že se není čeho bát. Kvalita tanečních výkonů rok od roku stoupá, až se bojím, kam se tímhle tempem dostaneme. Škoda jen, že nebylo tolik japonských písniček, chyběli mi Vocaloidi.

© AlBaal

Obrovsky chválím letošní zapojení světel a výrobníku mlhy! Jak FestDance, tak Cosplay soutěžím dodala světla a dým obrovskou atmosféru. Dlouho jsem po tomhle volala, konečně se to splnilo a vypadalo to fakt dobře. Přesně, najednou to opět působí lépe a zajímavěji. Světla tomu dodaly úplně jinou atmosféru. Já z toho Kpop contestu neviděl vůbec nic a tak moc jsem se na to těšil, ale nebylo prostě kdy T_T Seděla jsem v Rotundě se zbytkem bandy a musím říct, že letos jel FestDance jako po másle, zbytečně se nezdržovalo, na většinu vystoupeních se pěkně koukalo a celá soutěž utekla ani nevím jak. Co bych ale škarohlídsky příští rok vyškrtla, jsou vlastní choreografie... Souhlasím, nerada bych tím zdevastovala křehké ego soutěžících, ale vlastní choreografie zatím ve většině případů skončily nudnou a dlouhou katastrofou. A vyškrtla bych i diváky, co celou dobu nezavřou kušnu, poměrně sprostě a neomaleně hodnotí jak organizaci, tak soutěžící a ještě sedí přímo za námi... tohle byl pro mě snad nejhorší zážitek z celého letošního AF. -_- 

Po soutěži byla chvíli pauza a tak jsem nedočkavě odběhla koupit svoje oblíbené japonské krekry s řasou Nori, kterými mě Arenoth v sobotu krmil (s drápkama se všechno špatně jí, ale dobře škrábe!). S drápkama se dělá všechno špatně... S dámskou částí AAA jsme pak šli na jídlo, zanechali muže v Retroherně a poté jsme vyrazili na Cosplay video. Kam se mužové (vyjma Alfreda) nedostali, protože se tam zasekli.  Retro herna byl drsný návrat do dětství, ale ani ten nás nezabavil na tak dlouho jako možnost vyzkoušet virtuální realitu a simulátor EVE: Valkyrie. Dlouho jsem to chtěl zkusit, a tak jsme si s Adamem a Mathesem vystáli krátkou frontu. Bohužel nikdo tam nestál, aby nám něco vysvětlil, a tak náše výlety skončili velice rychle a neslavně. Jen já si připsal dva killy. Každopádně super zážitek, co mě ukázal kde bude sílná stránka Oculus Riftu a jemu podobných. Jen chudák Adam to odnesl rozhoupaným žaludkem, když zkoušel nějaké manévry. 

© AAA and Girls

Příspěvků bylo letos sedm a přiznám se, že se mi líbily možná tři z nich. U některých videí jsem navíc, ač byla kvalitně natočená, nepochopila příběh. To je ale negramotnost diváka, který nezná dané anime, hru atd. Navzdory tomu razím názor, že stejně jako u baletu, kde nejsou slova, tak bychom i u cosplay videa měli z jednání postav pochopit příběh, a to se nestalo. Teprve když Angie přečetla obsah jednotlivých videí, dala jsem si to s obrazem dohromady a dávalo mi to nějaký celek. Hororuto byl best! Letos jsem byla Angie požádána sedět v porotě Cosplay videa za hodnocení cosplaye a roleplaye, a na její požadavek jsem kývla. Takže jsem všechny příspěvky viděla už v týdnu před AF. Jsem ráda, že se lidi konečně přestali bát přispívat a videí se sešlo tenhle rok hodně. Kvalita ale byla opravdu neskutečně kolísavá, ale doufám že příští rok to bude ještě lepší ani ne tak kvantitou, ale kvalitou. Říct totiž něco pěkného k videu, ze kterého vám vstávají hrůzou vlasy na hlavě, je životní zkouška taktu =D 

© AAA and Girls

Po Cosplay videu jsme se sešli se zbytkem skupiny a mířili do našeho penzionu, abychom se na zítřejší den trochu prospali. Naštěstí nikdo z nás nemusel vstávat na předkolo cosplay soutěže, ale je pravdou, že se nám po soutěžení kapku zastesklo, a pokud půjde všechno hladce, příští rok o sobě dáme v cosplay soutěži zase vědět. Upřímě já se rád vyspal :D Vstávat na AFku v sobotu v půl osmé? Luxus!

SOBOTA:


© AAA and Girls

V sobotu ráno jsme spěchali na Tlakshow, kde se měli objevit jako hosté Myra s Alfredem. Myra oblékla vylepšenou verzi Kidy, Mates se převtělil do Milo Thatche a Clover vzala doktorskou verzi svého cosplaye Litchi ze hry Blaze Blue. Arenoth se po delší odmlce také vrátil ke cosplayi a vyrazil na sobotní AF jako Bombshell Green Lantern. Já se zahalila do burtonovského lesklého kočičího suitu Catwoman, Adam nám dělal helpera a Alfred....šel za Alfreda (Stay cool). Bohužel jsem celou Tlakshow nestihla, protože jsem musela běžet pomoct oragnizátorkám z K-pop contestu s přípravou sálu na soutěž, i tak se mi Tlakshow za tu chvíli líbila, zvlášť video příspěvky moderátorů.

© AlBaal

K Tlakshow jen dodám, že jsme byli s Myrou poctěni a jsme rádi, že jsme se zúčastnili. Snad jen z našeho pohledu trochu škoda, že nebylo dáno více prostoru nám hostům, aby se o nás diváci dozvěděli něco více. Ani se z nás nikdo nepokusil páčit nějaké fakt zajímavé informace. Klidně tlačte příště více... Já se tak těšil že budu moci taktně říci, co si myslím o současném stavu české cosplay scény... ale zase jste viděli, jak jsem vypadal s dlouhými vlasy. O tom sem ani já nevěděl :D Tady mi trochu hnulo žlučí čtení některých reportů, kde autoři frfňali, že hosté byli nezajímají, a že jedinou show dělali moderátoři. Hosté se nikdy netrefí do gusta všech diváků, a Tlakshow je ještě pořád show, která stojí na umění moderátorů tu zábavu táhnout. Jak říká Alfred, až se nebudou Syky s Lusi bát opřít do hostů a udělat z hostů ten střed zábavy, kolem kterého se to točí, budou to vždycky oni jako moderátoři, kteří budou nejzábavnější. Neříkám, že je to špatně, Tlakshow sleduju a fakt je mám ráda, ale když během půl hodiny naťuknou tři zajímavá témata a nedají hostům možnost to pořádně rozvést, protože se už honem honem přechází k jinému tématu (Proč? Abychom snad nikoho neurazili? Neudělali nějaké drama? Kvůli času?), tak za sebe jako za hosta můžu říct, že se show z pozice toho hosta dělá dost špatně... ale GO GO, TLAKSHOW, budu na vás chodit na všech conem dál! =D Tlakshow byla dobrá. Sice jsem čekal, že se trochu víc pustí do hostů a trochu je potrápí, ale byla to zábava a moderátoři si uměli udělat srandu jak z hostů tak sami ze sebe.


© AlBaal

Při pobíhání okolo sálu Morava se mi podařilo natrefit na Juri a Lukáše Blažka, oblíbenou to dvojici se kterou jsme šli po konci Tlakshow fotit. Slunečné počasí, které zavládlo oceňuji, když jsem v civilu a můžu mít sluneční brýle, bez nich jsem na slunci téměř slepá a slzí mi oči. V cosplayi Catwoman, která žije nočním životem, jsem tedy sluníčko moc neuvítala, zvlášť při focení a natáčení Cosplay music videa. Všem se nám ale nakonec podařilo do videa proklouznout, takže mise byla splněna a šli jsme fotit. Zdálo by se, že v lakovaném suitu bude na slunci vedro, naopak, já si ho užívala a vyhřívala se v trávě, zatímco ostatní klepali kosu. :D Kosu... Ha ha ha, já měl na sobě leteckou bundu a pod ní ještě jednu bundu. Ne, to že se Smeraldina chodila vyhřívat, pro mě bylo překvapení celého AF. Opravdu jsem čekal pravý opak. To se vám to mluví, v catsuitu a dvou bundách, já měla sukýnku a podprsenku. -_- A já se každoročně poučil, že i když je chladno, slunce vás může snadno spálit. Kdo mě v neděli potkal, pochopil. Děti, já měla nafest utaženou paruku, ve které byla čelenka, ve které byly dva dráty, které držely drdol. Instantní migréna už dvacet minut po nasazení. XD


© AAA and Girls

Po focení jsme zamířili ke sledování streamu Cosplay soutěže. Cosplay debut jsme bohužel nestihli, ale podívala jsem se na něj ze záznamu a odhalila spoustu nových talentů. U Cosplay soutěže se mi jako podmínky pro soutěžící dost nelíbil zákaz videa a mikrofonů. Proč? Protože v zahraničí se to tak dělá? Ale ne všechno je u zahraničních soutěží ok, že? Zákazem videa zničíte soutěžícímu spoustu možností interakce s plátnem. Zákaz mikrofonů? Dokážu pochopit, že u některých cosplayů je těžké někam mikroport umístit, a že někteří třeba nemají super výslovnost, ale nahranému hlasu ze záznamu nebylo kolikrát ani pořádně rozumět. Ne všichni si také můžou dovolit nějakého super dabéra, a pokud si to namluví sami, jaký je pak rozdíl mezi tím, jestli to budou říkat naživo, nebo ze záznamu? Přiznám se, že umístění třech armorovaných cosplayů na vítězných příčkách mě nepřekvapilo. Všechny byly skvěle provedené a bylo za nimi určitě spousta práce. K armorovaným cosplayům mám ale trochu zvláštní vztah. Na jevišti hledám postavu, která má hodně výrazný charakter. Tyhle armory většinou výrazný charakter nemají, takže na jevišti můžou předvést jen bojovou sestavu s mečem, což už tu bylo tolikrát, že už to prostě není ničím zajímavé. Oceňuji Germiu, že se do svého vystoupení pokusila dát alespoň nějaký příběh. Vystoupení, které mě opravdu oslovilo měla Arisu, která chytla za srdce a Juri, která ukázala, že se opravdu dokáže v cosplayi pořádně hýbat. Osobně mě letošní Cosplay soutěž nebavila. Chyběl někdo, kdo by dělal trochu show. Kostýmy měli všichni hezké, ale všichni dělali na jevišti to samé. Dlouhý monolog o originu postavy a pak máchání mečem na dramatickou muziku. O to svěžeji pak působila třeba Denis nebo Arisu. Nevím jestli je to zakázaným videem, nebo prostě jen shoda náhod, ale chyběl mě humor a originalita. Další věc, co mě trochu vadila, byl projev v angličtině. Nevím jak v sále, ale na streamu nebylo dost dobře rozumět co postavy říkají a nedokonalá angličtina tomu moc nepomohla. Plus pak trpěl i herecký projev. Vím, že tím chcete oslovit porotu, ale česky to jde taky. Lidi. Jsme Češi. Soutěžíte na českém conu a na pódiu děláte primárně show pro české publikum. Na oslnění poroty máte předkolo, s roleplayem si tam můžete vyhrát taky, ale já jako divák bych ocenila, kdybych rozuměla tomu, co říkáte - chci show, ne překladatelský oříšek. 


© Gorth

Letošní soutěži chyběla širší konkurence, jako minulý rok. Bylo znát, že někteří velcí matadoři, včetně mě, chyběli.(Ať žije Alfredovská skromnost XD) Osobně nemám problém s absencí videa – lidé tak více koukají na cosplayera, mikrofony bych nezakazoval, ani nenutil. Naopak bych tvrdě šlapal po kvalitě dodaného audia k vystoupení. Vítězové jinak byli zasloužení. Jen já jako příznivce show měl pocit, že většina soutěžících se snažila oslovit spíše porotu, než udělat show pro lidi, kvůli které jsou na jevišti. Někteří však ukázali na jevišti zajímavé prvky, či se pokusili skutečně zapracovat na jevištní výpravě. To se cení, jen to chce dotáhnout. Chyběly výdechy obecenstva, překvapení či úlek. Reakce publika se omezili ve většině případů jen na potlesk, smích chyběl úplně. A jinak opět pochvala za stream a hlavně osvětlení. Přiznám se, vychutnám si na něm soutěž stejně dobře, jako když jsem v sále. Já byla tak utahaná z týdnu práce, že jsem na dva soutěžící klimbla =D možná je to tím, že jsme byli na streamu, ale stejně jako Arenoth mám letos z cosplay soutěže pocit lehké nepobavenosti. Místa byla zasloužená, ale taky mi tam chyběla show a nějaká živost vystoupeních. Všechno byl strašně sirius byznys, epické mávání mečem and shit, ale nic pro diváky. Začíná se u nás jet styl kostýmů a vystoupení čistě pro porotu, ne pro diváky. Škoda. Doufám, že se to příští rok trochu změní a vystoupení se trochu zpestří a odlehčí.


© Gorth

Po soutěži mi volali z infostánku, že je potřeba sečíst hlasy za FestDance. Myslela jsem, že vyhlášení je až v neděli s ostatními cenami, ale ne-e. Mazala jsem tedy za pomoci Alfreda a hromadou dobrých a milých orgů přepočítávat hlasy, pak jsem se musela vrátit na penzion pro Divokou kartu, kterou jsem tam ráno zapomněla a poprvé za celý den, jsem si odskočila na WC. Ano, není dobré si dělat cosplay, u kterého se musíte kompletně ze všecho svléknout, abyste si došli na záchod.....(tohle je už můj druhý cosplay, u kterého to tak je, a když spřádám plány na ten další, nejspíš to tak bude zase). (Tady jsem začal být trochu nakvašený já, protože do některých kostýmů, jako Catwoman nemáte kam dát věci a ani mobil. Takže kam šla Smeraldina, tam jsem musel i já, nebo čekat na místě, aby mě našla. Do příště to musíme asi vyřešit trošku jinak. =)  Já se převlékla z Kidy, protože už jsem začínala s ubývajícím sluníčkem dost mrznout. Taky jsem to v cosplayi už vzdala, z paruky a hlavně toho drdolu mě třeštila hlava a navíc jsem byla neuspokojena nulovou reakcí na svůj prakticky neznámý cosplay. =D Protože se začalo ochlazovat a já měl jenom tílko, vyměnil jsem cosplay za civil a pak jsme se hromadně vrátily sledovat vyhlášení FestDance, jak jinak než na streamu. Adam nám ukázal super stánek s kafem a opět jsme narazily na dvojici Juri a Lukáše.



I při vyhlašování jsem musela vylézt na jeviště a povedlo se mi při tom málem rozšlápnout světlo. Po vyhlášení výsledků soutěží, jsme všichni spěchali na přednášku Clover a Myry Těžký život cosplayerův, která provedla návštěvníky strastiplným procesem výroby kostýmu zoufalého cosplayera, což jsme my všichni. Po přednášce jsme se všichni kluci nechali nachytat starou ženskou pastí. Když se vás dívka ptá, jaká byla její přednáška, tak vlastně nechce slyšet kritiku, ale jen: „Byla dobrá“ :D  Hlavně to nerozváděj... Já vám, pánové, musím spíš poděkovat, díky tomu shitstormu co se ve skupině po přednášce rozpoutal, jsme s Clover dostaly asi bambilion nápadů na další budoucí přednášky =D Navíc váš názor je vlastně irelevantní, dostaly jsme spoustu chvály i bez vás. =D Hlavně slečna, která spustila, že na nás chodí každý rok a jsme rok od roku lepší a lepší mi pohladila ego. XD Navíc musím hodně pochválit technické zázemí sálu Morava, když jsme došly, bylo všechno připravené a hotové, stačil jen zapnout mikrofon a přednášet, slečny byly moc ochotné a šikovné! Chválím!


© AAA and Girls

I když jsme dumali kam dál, únava nás nakonec zmohla a radši jsme se vrátili do penzionu a u pizzy rozebírali cosplay soutěž. Uff do jedné ráno jsme seděli a dohadovali se o tom co udělat lépe, kdo co udělal dobře nebo špatně a proč se dělo co se dělo. Bylo opět velice zajímavé jak každý uvažuje trochu jinak.) (A ano, došlo i na drobnou hádku =D  Pro někoho hádka, pro někoho výměna názorů.

NEDĚLE:

Neděle je vždycky znamením konce AF, a proto trochu smutná. Zatímco jsme balili a já si užívala, že můžu být jen v Harley Quinn legínách, Mates s Adamem se oblékli do svých cosplayů ze Samurai Champloo, aby se tak připojili do skupinového cosplaye s Juri a mohli ještě něco nafotit. Ani Arenoth nezahálel a znovu vyrazil se svým Bombshell Green Lanternem, aby se mohl vyfotit s letošními zahraničními cosplay hosty, kteří měli taky Bombshell DC comics verze známých hrdinů.

© Bryan Michael Ham

Chtěla jsem zajít na Cosplay s nedokonalostmi a na Jak na armory v cosplayi, ale bohužel jsem se nenacpala do sálu ani na jednu přednášku. Takže ačkoli jsme měli letos více času, než kdy jindy, navštívit více přednášek se nám opět nepodařilo. Já mezitím fotil velice akční fotky :D Fotografoval Bryan Michael Ham, a to velice akčně a já se nemůžu dočkat fotek :D Se mnou tam pak byla Robin Art & cosplay a z Polska Violet Cosplay a Issabel Cosplay & other. Arenothe, nejsou důležitá jména, důležité je, že ty holky byly fakt hot. XD Ale my jsme profesionálové a proto zmíníme jména, Frede.

© Butrix

Já a Myra jsme na Cosplay s nedokonalostmi byly. Byla to zajímavá přednáška, která nám - vzhledem k faktu, že jsme na podobné téma přednášely loni - neřekla nic nového, ale bylo to hezké shrnutí, které je rozhodně třeba. Podobné přednášky je třeba pořád opakovat, osvěta cosplayerů je nikdy nekončící maraton.

© Skiu

Nakonec už nás čekalo jen zakončení AF, kde jsem se s ostatními orgy setkala na jevišti Rotundy při zvídavých otázkách návštěvníků. Tady si jdu teda hodit bitchstorm. Na Zakončení a vyhlášení výsledků jsme šli na stream, který tam ale nebyl. Hlavní sponzor AF Skillcraft si vyhlašoval výsledky soutěže, a vyhlašoval si je sakra dlouho. Každá klíčenka, otvírák, A4 plakát se vyhlašoval zvlášť, čekalo se až si výherce z davu dojde pro cenu, a to jenom proto, aby se vyhlašovala další klíčenka nebo plakát. Přetáhlo se o dobrou půlhodinu, a nevrlí a nervní jsme byli nejenom my jako diváci, ale i orgové streamu, kteří s očima navrch hlavy stepovali pod pódiem a telepaticky Skillcraft poháněli co to šlo. Je mi jasné, že sponzora z pódia prostě nejde vyhnat, ale zabít celou halu a streamovací plátno tímhle způsobem, zpozdit tím celý stream vyhlášení soutěží? Buďto je prostě hoďte někam jinam, nebo streamovací plátno rovnou zruště, protože tímhle se jeho účel totálně zabil a já jako návštěvník odcházela vypruzelá na maximum. K čemu je streamovací hala, do které se stejně nemůže poslední program streamovat? Aby si prvních pět řad chodilo pořád dokola pro klíčenky? -_- 

© Gorth

Pak už nastal čas loučení a vyčerpaného odjezdu do Prahy. Myslím, že letošní ročník Animefestu jsme si opravdu užili a jako vždy už se těšíme na další. Vítek k AF mám jen opravdu minimum a už to bylo řečené. Rok od roku je tenhle festival lepší a větší. Letos rozhodně chválím ochotné orgy, kteří dokázali zařídit vše, co bylo potřeba. Určitě bych do příštího roku zachovala novou halu a jsem zvědavá jestli přibudou ještě nějaké jiné prostory. Souhlas, AF je vždy super, jen je mě líto, že netrvá déle :D Hala byla super, lidi byli super, jen ty ceny občerstvení mě každý rok přijdou o něco dražší...ale možná se mě to jen zdá. Já si letošek užil strašně moc, byť jsme si pak uvědomil, že jsem si nestihnul skoro s nikým popovídat. Letos jsem si říkala, jak uvidím spoustu programu, popovídám si s hromadou lidí... neviděla jsem žádný program a nepopovídala si téměř s nikým =D Dva roky jsem se na AF těšil a pak hrozně rychle zmizel. Za tím určitě budou mimozemšťani. Člověk by si řekl - tři dny, co strávíš v jednom areálu, to přece musíš stihnout všechno. A teď tu o Červené Karkulce, prosím. Nicméně se uvidíme na AFku i příští rok! 

2 komentáře:

  1. Ahoj. S tou Tlakshow máte pravdu a taky nás štve, jak to časově nevyšlo moc ideálně. Je pravda, že témat k rozebrání bylo hodně a času málo (a to za námi už v půlce přiběhli z loli přehlídky, jestli už jako budem končit >_<). Ono třeba jen s váma by to bylo bez problému na hodinové povídání... Témat jsme měli v záloze ještě dost a bylo by fajn (a zajímavější) je probrat pořádně.
    Každopádně jsme se tentokrát hodně poučili a příště, pokud pojedeme ve stejném časovém formátu, tak si na každého hosta připravíme jen jedno aktuální téma, které probereme pořádně do hloubky.
    Jen mě mrzí, že jste to letos odnesli vy, než jsme na tohle přišli... Tak si vás asi někdy budem muset pozvat znova. Třeba v nějakém obměněném AAA složení, přijímáme návrhy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že kdokoliv z AAA se rád kdykoliv zůčastní, fandíme vám všichni! :D

      Vymazat