19. prosince 2013

VCC projekt : část čtvrtá

Byl to skvělý pocit. Látka už byla sehnána, střihy jsme měli hotové, začínalo se šít. Ale z mého pohledu hořely dvě věci, jež jsem měl na starosti - divadlo a výroba rekvizit. Mým úkolem bylo vyrobit zbraně. Jako ten kdo měl nejvíce praxe s takovou výrobou jsem se přihlásil dobrovolně.

Ano, jako vždy, když jsem začínal s jakýmkoliv cosplay projektem, měl jsem jasnou vizi. Dokonalé repliky zbraní použité ve hře. Krásné výrobky ze dřeva, umělohmotné hlavně a díly s kovovými detaily, vše v krásných anime barvách… Jenže jako vždy realita byla jiná. Dřevo bylo na výrobu příliš složité a drahé, v okolí nebyl nikdo, kdo by dokázal dané věci vyrobit včas, relativně levně a hlavně vyrobit je určitě. Tedy musely přijít na řadu náhražky. Jelikož já a Adam jsme příznivci airsoftu, začali jsme pokukovat po airsoftových zbraní. Ale i to se ukázalo nakonec jako velmi neekonomické. Zbraně byli buď drahé (cena nejlevnější zbraně, jež by nám vyhovovala, se pohybovala kolem 3000,- Kč) anebo jejich vypůjčení bylo značně problematické (potřebovali jsme zbraně podobného vzezření a na dva dny, což také stojí hodně peněz).

Všechno se točilo kolem peněz. Takže byla na řadě vlastní výroba. Z vlastní zkušenosti s dosavadní výrobou rekvizit jsem znal pár tipů na výrobu. Pro výrobu rekvizit na cosplay jsem byl zvyklý používat dřevo, polystyren, kobercovou pásku a lepicí tapety. Zbraně byly barevně syté a velmi lehké, bez ztráty pevnosti. Díky tomu vznikla Hidanova kosa a Ichigův meč. Takže proč by nemohla ze stejného materiálu být třeba puška ?

Většina ostatních ze skupiny byla skeptická, zvláště Arenoth nevěřil, že by něco takového mohlo vypadat dobře. Ale nedal jsem se odradit. Hned jak mi to čas dovolil, navštívil jsem Hornbach, kde jsem měl jistotu, že seženu všechno potřebné. Když jsem vše potřebné sehnal, bylo potřeba si už jen najít čas na výrobu. A ten čas se naskytl na chatě u Adama. Pro náš cosplay bylo nutné vytvořit celkem pět zbraní. Realizovat se nakonec povedlo jen čtyři…

První na řadě byla výroba "Largova kopí".



V originální hře se jedná o protitankovou zbraň ve tvaru turnajového dřevce, která střílí raketový projektil na nepřátelské tanky. Zbraň měla mít na délku něco přes dva metry. Velikost zbraně jsme jako vždy určily podle poměru k postavě cosplayera (Arenoth). Náročný úkol.

Základní verze měla být novodurová 40 mm trubka, na které měly být stabilizační křidélka z polystyrenu a jako špička měl sloužit kužel pro auta. V dílně na Adamově chatě jsme dlouho váhali jak na to. Nakonec vše dopadlo trochu jinak než jsme čekali. Nejprve jsme z kužele pro auta udělali záštitu, protože při pokusu udělat záštitu z polystyrenu se nám nelíbil nerovný povrch.



 Ten jsme nakonec stejně museli vytrpět při výrobě koncovky kopí. Adam zvládl z plechu a kousku dřeva vyrobit držák rukojeti a já ho vhodně zakryl polystyrenem, aby plech nebyl vidět. Pak se z polystyrenu vyrobily tři čtverce, na kterých měly držet stabilizační křidélka. Vše se měřilo, aby výsledek byl co nejvíce pravidelný. Dílna se začala zaplňovat polystyrenem.


Nakonec jsme měli násadu ve tvaru turnajového dřevce, na jejíž přídi byly tři čtvercové desky, takže to vypadalo spíše jako hromosvod, než zbraň. Když jsme shlédli dílo, seznali jsme jednu věc jež jsme nedomysleli (a nakonec jsem to vymysleli ještě hůře). Když vyrobíme křidélka z tenkého polystyrenu, bude pak problematický transport do Prahy. Ale nevěděli jsme, kdy se zase do dílny na chatě dostaneme. Tedy bylo rozhodnuto, že se křidélka vyříznou a kopí se po dílech převeze ke mně domů (do Nymburka), kde ho pak dodělám a nabarvím s Arenothovou pomocí následující víkend. Jak jsme řekli, tak jsme učinili.
Mezitím Adam pokračoval ve výrobě plátů, ovšem ani to nešlo tak jak bychom si představovali. O tom však jindy a v jiném článku.

Když jsme měli kopí vyřešené, museli jsme začít myslet na zbraně. Alicia a Zaka používají standartní poloautomatickou pušku s krátkým zásobníkem...




... a Rosie naopak kratší samopal bez pažby. Welkin, jako velitel tanku, měl zůstat neozbrojen.
Opět jsem se vrhnul do řezání polystyrenu. 50mm deska skřípala, když jsem z ní vyřezával profil pušky pro Alicii.


Pro samý polystyren jsem už věřil, že v dílně jsou Vánoce. Prvotní obrys jsem ořezal a zahladil do oblých tvarů. Deska o délce 1m stačila pro naše potřeby. Karabina se posléze měla lišit jen velikostí zásobníku, hlavně a absence pažby. Zpočátku to nevypadalo moc přesvědčivě. Na okamžik jsem si nebyl jistý výsledkem, ale když jsme pak na hlavně použili 25mm trubku, už to začalo vypadat jako zbraň.




Kobercová lepenka udělala své a náhle jsme před sebou měli cosi, co už vypadalo jako puška. Na řadu přišla vizuální stránka zbraně. Od začátku jsem prosazoval lepicí tapetu. Jednak povrch vypadá jednolitě a rovně, jednak jsou barvy velmi syté. A v tomto případě jsme navíc potřebovali imitaci dřeva. A taková tapeta se běžně prodává. Po hodině práce jsem držel v ruce hezkou, vzhledem dřevěnou, pušku. Bez mířidel, spouště a nabarvené hlavně, ale byla to puška.


Stejným způsobem jsem rozpracoval i samopal pro Rosie. Druhou pušku pro Zaku jsme se rozhodli odložit, protože Clover potřebovala vyrobit kopí pro Valkyrii. Byl čas odjet do Prahy a na chatu se vrátit až o nějaký ten pátek později, aby se dodělaly pláty a zbraně. A jako vždy, ne vše šlo tak, jak jsme chtěli.

~ Alfred

Žádné komentáře:

Okomentovat